středa 8. srpna 2012

Letní ovocné koláče pro radost

Nějak se mi sešlo v připravovaných článcích hned několik koláčů s ovocem, tak předkládám jen tak pro inspiraci.
Jahody jsem přidala do tvarožníku s jogurtem, vypadalo to hezky. Jen koláči trvalo upečení o něco déle než obvykle, než se odpařila přebytečná tekutina, kterou pustily jahody.



Se švestkami mě moc nebaví kynuté těsto, spíš dělám křehké jako na obrázku z předloňska. Švestky jsem si koupila čistě pro tu zábavu.


Zvolila jsem cukrářské těsto, tedy s droždím bez kynutí. Poctivě jsem hledala na netu, ale stejný recept jsem nenašla - v dostupných variantách se nechává droždí vzejít, lije se tam olej a dokonce přidává prášek do pečiva - no nic, nekomentuju.
Úplně jednoduše jsem v míse mixéru zpracovala těsto z 250 g hladké mouky, půlky změklého másla (125 g), půl kostky droždí (20 g), 100 (70) g cukru a dvou vajec. Když ho budete dělat ručně, je lépe utřít vejce s cukrem a máslem a potom přidat mouku s nadrobeným droždím.
Rozprostřela jsem ho na menší plech (nebo do pekáče - těsta je víc než na kulatou formu, stačí tenká vrstva, nabude pečením) a pokladla hustě půlkami švestek, které jsem ještě trochu pocukrovala a oskořicovala. Navrch jsem posypala drobenkou a upekla. A odnesla známým.


Při zavařování rybízu jsem smíchala červené a černé kuličky dohromady a udělala klasiku, skleničkový kefírový, který pojme hodně šťávy. Drobenka na něm taky nechybí. Větší část jsem přemístila do mrazáku, uvidíme, co to udělá - výsledek očekávám lepší než péci koláč z mraženého čerstvého rybízu, který pustí vody opravdu hodně. Koláč nejlépe chutná, když je na něm ovoce právě akorát - je-li ho moc, promáčí se a nezbude žádný ostrůvek těsta, je-li ho jen skrovně, je zas koláč málo šťavnatý...


Jistě bude ještě příležitost k dalším ovocným variacím, třeba borůvkovým nebo meruňkovým, i když těch je letos málo. Ale docela hodně se najde všelijakých jiných peckovin a bobulovin. Už dávno jsem neměla žádný angrešt! Špatný není ani koláč s jablky, třeba letními. Snad si z téhle nabídky nějakou kombinaci vyberete i vy, určitě vám léto krásně ovoní a třeba přivolá i milé vzpomínky.

Žádné komentáře:

Okomentovat