čtvrtek 28. února 2013

Sprint italský

Do patnácti minut jsem se vešla s přípravou nudlí s tuňákem. To bylo tak.
Zrovna jsem si vzpomínala na to, ze kdy mám o své kamarádce, provdané do Itálie těsně před Sametem, poslední zprávy, a že se jí budu muset zase ozvat, a taky jsem potřebovala jednoduchý oběd. Aha, už jsem dlouho podle ní nic nevařila, to by ale nebyla marná inspirace...zapátrala jsem ve vzpomínkách na náš pobyt u ní, co mě na autentické italské kuchyni zaujalo. Jasně, hlavně to, co Italky co možná tají, ale co jsem brzy odpozorovala: omáčka k pastě musí být hotová, než se ta pasta uvaří.


Což mi vyhovovalo - třeba taková tuňáková s rajčaty, to bude pro dnešek ono... To byla jedna z prvních, kterou jsme s kamarádkou vařily, když jsem u ní byla prvně na návštěvě. V roce 1991 mi takové autentické nahlédnutí do kuchyně, kterou musela přizpůsobit italským zvyklostem, dalo hrozně moc. Kuchařské knihy ani internet ještě nebyly, tak každý odkoukaný recept a postup byl jak zjevení. Ukázala mi, jak a co se nakupuje, jak se převážně od tchýně naučila základy, a taky jsem konečně pochopila pořadí italských chodů jídel.
Jenže my stejně nejíme pastu jako jeden chod, ale jako celé jídlo.


Postavila jsem rychle na sporák velký hrnec s vodou a začala připravovat omáčku. Cibulku jsem podusila na oleji i s česnekem, po chvíli jsem ji osolila, aby změkla. Na ni jsem vyklopila malou konzervu tuňáka i s nálevem, v zápětí přidala sekaná rajčata. Zavařila jsem nudle do hodně osolené vody. Vařit se měly 6 minut. Spousta času na to, abych omáčku dosolila, dochutila lehce oreganem a pepřem a připravila si parmazán na posypání. Eidamem se to nedožene, toť pro někoho krutý fakt.
A že bazalka mi vytrvale roste v květináči, ozdobila tuhle rychlou variaci do italských barev. Za patnáct minut bylo jídlo na stole.
Na dvě porce pasty s tuňákovou omáčkou je třeba:
1/2 balíčku italských nudlí (tagliatele)
1 malá konzerva tuňáka ve vlastní šťávě
1 malá cibule
1 stroužek česneku
2 lžíce olivového oleje
1 plechovka sekaných rajčat
4 lžíce strouhaného parmazánu
oregano
pepř
bazalka na ozdobu

Žádné komentáře:

Okomentovat