neděle 10. března 2013

Velikonoce u Vilemíny

Hledáte-li moje tipy na velikonoční pokrmy, tradice v kuchyni i pro pašijový týden před Velikonocemi, jste tu správně. Přidala jsem i pár tipů pro dobu postní.





Během let, co bloguju, se už pár možností najde.
Každý rok přidávám další recept, ten letošní teprve chystám. Zatím se inspirujte zde:

Nejnověji doporučuju udělat preferment, tj. droždí, 150 ml mléka a 150 g mouky smíchat a nechat přes noc bublat, pak zapracovat do těsta (množství použitých surovin odečíst), podle mě lepší než s kváskem









V současném období nepeču beránky, spíš ty štóly - vinnou až poslední dva roky, je třeba myslet na to, že se musí dva týdny rozležet. Tvarohovou štólu dělám docela často, ale na blog jsem ji pro obecnou známost ani nedávala. Můj osvědčený vylepšený poměr surovin však doporučuji:
400 g hladké mouky (výběrové), 200 g másla, 150 g cukru, 2 vejce, 250 g tvarohu, 1 prdopeč, 3 lžíce rumu, 100 g rozinek a 100 g dalšího kand. ovoce, špetka soli, špetka mušk. oříšku, po upečení potřít 50 g másla a silně pocukrovat moučkovým cukrem.


Vaječnou pomazánku a vaječnou tlačenku využijí úspěšní koledníci - pokud donesli samá vejce čokoládová, pusťte se do receptů na brownies nebo muffiny s čokoládou, zkuste nepečený dortík či Černou Venuši (tamtéž).

Žádné komentáře:

Okomentovat