sobota 13. dubna 2013

Králík na víně

Chtělo by to zas nějaké normální jídlo, co, abyste ho mohli snadno aplikovat u sebe doma. Chystala jsem se už na nějakou zeleninu, ale pořád to jsou jen zimní tipy - salát s avokádem, zelí, špenát.
Mám tu však jednoho králíka, to už je lehčí jídlo - lze ho snadno nahradit kuřetem, případně péci obojí dohromady, jako jsem to udělala já...
Tentokrát králík dorazil z Vysočiny. Vypadal hezky, byl asi v lepší kondici než chudáčci z hypáče.
Nejdřív jsem ho ještě vyprala a vysušila, okrájet šlachy ani nebylo třeba, ale jinak doporučuju. Taky vešketý viditelný lůj jsem dala pryč. Rozporcovala jsem králíka na úhledné části:


Hlavu a dlouhé kosti jsem použila do vývaru spolu s kuřecími odřezky, polévka chutnala výborně - jen jsem to osobě blízké moc nezdůrazňovala.
Znáte to: někdo sice něco takzvaně nejí, ale vlastně vůbec neví, jak to chutná. Logiku to sice má, neboť jak může vědět, jak to chutná, když to nejí...atd.


Nechtěla jsem ke králíkovi přidávat slaninu, stačily kuřecí čtvrtky s kůží, ty byly tučné dost i po odstranění sádla.
Vše jsem okořenila sušenými bylinami provensálského střihu a cibulí, česnekem, solí, pepřem. Pak už jen zalít bílým vínem, zakrýt alobalem a dát péci na oblíbených 150 stupňů. Protože jde o jemnější bílé maso a bylo už naporcované, stačila mu hodinka a půl.


Potřebná šťáva pod masem zůstala - jak jsem zkoušela fotit to podlívání vínem, skončilo ho v pekáči víc, než bych asi zamýšlela, což se ukázalo jako akorát :) Podlijte tedy tak na dva centimetry, aby se maso nevysušilo.
Čistě dietní úprava si žádá i jednoduchou přílohu, brambory nebo rýži, a kdo nečetl o mrkvovém pyré, ať si ho nalistuje - bylo by k lehké pečínce skvělé.

Žádné komentáře:

Okomentovat