čtvrtek 18. dubna 2013

Obrácený tvarožník


Recept na tvarožník už mám na blogu víckrát, ale používám ho docela hodně a v rozmanitých obměnách. Ustálila se u mě verze s jogurtem -přidává se už jen tak málo ostatních surovin, že je velmi dietní!

2 tvarohy (500 g), 400 g bílého jogurtu, 3 vejce, 7 lžic polohrubé mouky, 7 (stačí 5) lžic pískového cukru, 7 (stačí 5) lžic oleje (slunečnicového), 1 celý prdopeč

Více o postupu v článku tvarohová zebra. Avšak tvarožník je výborný i v kombinaci s ovocem, moc mě baví zamíchat do něj sušené brusinky, dělala jsem ho i s rebarborou.
Tentokrát jsem potřebovala využít pár jablek - přemýšlela jsem, v jaké podobě je s tvarožníkem spojit: syrová jablka v něm budou asi kyselá, když je dám navrch, zase při pečení oschnou, ale stejně se spíš potopí do těsta. Že bych je podusila zvlášť? No jo, ale to pak navrchu stejně oschnou, jak bych to jen vymyslela...až se mi připomněl tarte Tatin, tedy obrácený koláč - použiju ten princip, že na podušená jablka navrším těsto a a otočím po upečení.

Jablka sama nechutnala nijak hvězdně, tak jsem je vylepšila cukrem a máslem, které spolu s uvolněnou šťávou už chuť vylepšily, a potom je přesunula do formy, trochu urovnala a zalila tvarohovým těstem.
Pekla jsem běžným způsobem.

Po ztuhnutí a vychladnutí jsem teprve koláč obracela, protože zatepla by se tvaroh rozpadl - chtělo to potlačit trochu netrpělivosti.
Překvapilo mě, jak lákavě tvarožník vypadal a jak dobře s podušenými jablky chutnal. Tak dávám tento malý zlepšovák dál.

Žádné komentáře:

Okomentovat