neděle 11. srpna 2013

Šunkofleky tradičně i netradičně

Zrovna šunkofleků jsem v různých podobách snědla za život dost na to, aby mě moc nelákaly. Když ale on osoba blízká je má tak rád...uvolím se tedy je aspoň jednou dvakrát do roka připravit.




Jenže dneska to není jen tak, vybrat na ně správné suroviny. Ze semolinových těstovin a libového uzeného je prostě neuděláte! Jednou jsem je v nouzi zkoušela z vrtulek, no to byla hrůza, vypekly se do střepů!
Tak jsem nyní snad v druhém či třetím krámě konečně dostala vaječné fleky a v řeznictví si počíhala na uzená žebra.
Žeber jsem koupila více a vykrájela jsem z nich masa asi polovinu původní váhy. I tak se to ještě vyplatí, stály za kilo 39,90, ale hlavně je na nich maso prorostlejší, což je podmínka nutná.


Fleky jsem uvařila, maso jen pokrájela a smíchala, dala jsem ho asi půl kila a druhou půlku jsem zmrazila. Smíchala jsem ve skleněném pekáči, vymazaném. I půl pokrájené cibule jsem tam přidala, osolila, opepřila, přimáčkla. Na zalití jsem vzala více vajec a hustší zakysanku, ideálně by mělo být vše spojené. Pak už jsem jen zapekla a dopadlo to celkem dobře, osobě blízké chutnalo.


Na 5-6 porcí jsem použila:
500 g vaječných flíčků (zvlněných), 1 kg uzených žeber (=500 g masa), 4 vejce, 200 ml hustší zakysanky, sůl, pepř, půl cibule.

Pak jsem ještě čekala na příležitost k využití té druhé části masa z žeber. Asi po měsíci se hodilo - koupila jsem více paprik k plnění, ale nechtělo se mi je péci s mletým masem ani se sýrem, a tak i vzhledem k přebytku špaget jsem upekla "šunkofleky v paprikách".
Na náplň jsem pomlela uzené maso a kus tvrdého sýra, přidala několik bílků (nebo vajec - ale já měla bílků přebytek z pečení), cibulku, pokrájené špagety a spojila do nádivky, kterou jsem naplnila půlky paprik a zapekla.
Byl to takový pokus, jak propašovat do jídla více zeleniny, a potřebovala jsem připravit něco pro pomocníky, aby se to dalo snadno ohřát. Uvidíme, co na to řeknou.


Žádné komentáře:

Okomentovat