středa 13. listopadu 2013

Rychlovky: uzené kuře či květákovky

Už jsem do téhle rubričky zas dlouho nic nepřidala, tak abyste nenabyli dojmu, že celé dny jen složitě vařím a vše mi trvá hodiny a hodiny! Připomínám, že jde o to, aby jídlo bylo na stole za patnáct minut v objemu dvě porce a pocházelo víceméně z čerstvých surovin, nepočítá se ani využití předvařených zbytků aj. Více zde.

Případ první: nudle s uzeným kuřetem

Začala jsem vařením těstovin - nejdřív postavit vodu, pak hledat nudle - podívejte se, jak dlouho se vaří, ideální je něco do 6 minut. Vybrala jsem z domácí zásoby vaječné válcované nudle s dobou varu maličko delší, 8 minut. Z lednice jsem vytáhla uzená kuřecí stehýnka, malou cibulku a balíček cherry rajčátek.
Maso jsem obrala z kostí a pokrájela, část kůže odstranila. Překrájela jsem rajčátka na poloviny a cibulku na proužky a vytáhla pánev. Zavařila jsem nudle, pánev rozehřála a hodila na ni maso a cibulku, bez tuku. Kdo chce, může si přidat olej nebo kousek másla. Rajčátka stačí pár minut ohřát, ty jsem přidala, až maso pustilo trochu tuku. Připravila jsem si cedník a talíře, z okna jsem sebrala pár lístků čerstvé majoránky na ozdobu. Směs na pánvi jsem osolila a opepřila.
Ač pokrm získal italské barvy, za Itálii ho v žádném případě nevydávám!
Stačí: 2 uzená stehýnka, 250 g těstovin, 250 g malých rajčat, 1 cibulka, sůl a pepř.

Případ druhý: květákovky

O víkendu jsem se zdržela u psaní, najednou hlad, bylo po půl druhé. Chtěla jsem udělat květákové placky, ale to chvíli trvá - ale vlastně, ani by nemuselo, napadlo mě, když to vezmu stylem páně Pohlreicha...šup šup a šikovně ošidit přílohy: vzala jsem půlku květáku, že z druhé uvařím pak polévku. Odkrojila jsem listy a kus košťálu, opláchla, vytáhla mísu a nahrubo nastrouhala. A hned jsem si dala zahřát pánev, jak ZP radí - nasucho. Do mísy hup dvě vajíčka, trošku mléka, mouky, sůl, pepř a muškátový oříšek, zamíchat - a už se můžou placky opékat, samozřejmě na oleji. Na větší pánvi to vyjde tak na dvakrát po čtyřech plackách, tím podmínky sprintu splním.
Ještě jsem vytáhla rajče. Z půl kelímku zakysanky, lžíce hořčice a kečupu jsem smíchala dip, přisolila, mezitím otočila placky a za 16 minut jsem mohla podávat.


A jeden na konec, ale neplnící podmínky: smažená vinná klobása s bramborovým salátem. Tedy, salát byl již hotový, bez majonézy, a klobásu jsem obalila v hořčici a strouhance a opekla asi do deseti minut. Osoba blízká ji miluje nade všechny stejky a ryby, ale jíme ji max. dvakrát ročně.
Příprava se dá zrychlit, ale jíst rovněž ve spěchu nemá cenu...

Žádné komentáře:

Okomentovat