čtvrtek 3. července 2014

Lehké zmrzliny doma

Podle předpovědi počasí spěchám, abych tipy do horka předložila včas. Řekla bych, že zmrzlina, aby osvěžila, nemůže být ani moc tučná, ani moc sladká, spíše ve všech směrech light.
Nejsnazší řešení? Udělat si ji doma, jak jinak.



Mám ráda ovocný sorbet, stačí jen rozmixovat ovoce a zmrazit, případně přisladit nebo něčím dochutit. V tom odkaze je postup podrobněji.


Ale letos jsem se soustředila na zmrzliny jogurtové. Každý si může zvolit, jaká tučnost mu vyhovuje a přisladit podle své chuti. Stačí vše promixovat a může se mrazit.
Vzala jsem to trochu ve velkém, tak jsem promíchala 500 ml jogurtu a 400 ml zakysané smetany 15%. Osladila jsem vše medem podle Madly, že zmrzlina nebude na kost, ale vláčnější. Celkem to funguje. Ale samotná mi chutnala už tak, dala jsem jednu vaničku zmrazit jako "řecký jogurt". Další várku jsem ochutila vaječným koňakem, který tu vysychá bez užitku - ve zmrzlině ho zmizelo docela hodně, aby to byla výraznější chuť.
Ze zbytku mražených borůvek a trochy základního jogurtu jsem umíchala tmavou borůvkovou, méně ředěnou. Zato s jahodami jsem to udělala obráceně a přidala jich jen menší množství.
Na poslední zbytek jsem použila domácí solený karamel, který však byl až moc hustý. Ale ochucení se jakžtakž povedlo.

Všechny ty vaničky jsem nacpala do mrazáku a zapnula "supermrazení", abych pak prošvihla tu správnou dobu k promixování...no nic. Před podáváním je dobré zmrzlinu nechat chvíli povolit, aby šla naporcovat nebo nakopečkovat.
Ta jogurtová základní skvěle chutnala s čerstvými jahodami i jostou, rozmačkanou s cukrem jako džem zastudena (viz zde z černého rybízu), a protože koňaková zmizela nejdříve, i přelitá dalším vaječňákem.


Jistě lze zmrzlinu připravit i sofistikovanějším způsobem, ale i takhle jednoduše dojdete k uspokojivému výsledku.

Ještě si připravuji další příchuť, a to černé ořechy, čili kompot z nezralých ořechů. Jak se patří, natrhala jsem je kolem svatého Jana a nyní se máčejí ve vodě, denně vyměňované. Zatím dostatečně nezčernaly, trvá to asi dva týdny, což bude už brzy. Pak je budu vařit ve vodě samotné a teprve poté v cukru, a to opakovaně. Dám pak další zprávu. Právě do pohárů jsou prý nepřekonatelné.
Propichovala jsem je v rukavicích, ale barvivo jimi prošlo... Teď už jsou tmavší, foto je po pár dnech. Třeba ještě nějaké vhodné najdete!

Žádné komentáře:

Okomentovat