úterý 29. července 2014

Letní poločas

Dusno převládá a mozek mi moc nepracuje, přikazuje tělu odpočívat a potom zase odpočívat. No jo, dobrý, ale jíst se chce i tak a jen nějaký chleba s něčím a syrové bejlí se celý den jíst nedá, nemusí to být nutně teplé, jenže uvařit se jídlo musí...tak jsem nucena vydolovat ve své zpomalené mysli nějaké rychlovky se zeleninou, ale nic objevného to není.



To jsem nejvíc doporučovala plněnou zeleninu a slané koláče, nyní došlo i na další ještě méně náročné kombinace.
Jako jídlo dobrý, ale na článek to nestačí: květákovky s domácí majonézou, švestkový křehký koláč, směš mletého hovězího s rajčaty a rýžovými nudlemi, kuřecí stehna pečená se zeleninou, hořčicí a vínem, švestkové knedlíky z bramborovotvarohového těsta, vepřové na šlehačce (z jednoho pekáče s bramborami), červená čočka jako salát, holandské řízky a špenát...
Takový byl jídelníček uplynulých dnů. Pár porcí ještě zbyde do konce týdne.


Doplňují ho domácí lučina, jogurtová zmrzlina, sýry a uzeniny z Žitavy, syrové saláty, Sládkova limonáda a vinný střik i voda s citrónem.
Ale kulinárně se vyžívám ještě jinak: v sobotu jsem zavařovala výhodně koupené a dobré švestky, půlky ve sklenicích nasucho jsou nejjednodušší na zpracování a uplatní se do řady jídel či k dalšímu použití. Zítra půjdu pomáhat s pečením svatebních koláčků a cukroví, však mám zkušenosti z loňska - série článků zde).


A ve čtvrtek mě čeká "mise", dám vědět, až to bude jasnější a aktuálnější, ale potřebuji ochutnávku, která přesvědčí a která se dá sníst bez ničeho, tedy finger food: počítám s pár svatebními koláčky, upeču švestkový koláč a hlavně slaný cuketový chlebíček. Škoda, že nemám formu na malé muffinky, na tyhle předváděčky by se mi hodila. Asi se po ní budu muset podívat, až se ochladí.
A je půlka prázdnin pryč, snad ta druhá bude též zajímavá. Plodiny postupně dozrávají a houby taky se už objevily, pro vaření je srpen požehnané období. Už se na něj těším.

Žádné komentáře:

Okomentovat