pátek 16. srpna 2019

Domácí jídla na rodinné oslavy III.

Už poslední posvatební sešlost, tentokrát s novou rodinou.


Termín jsme plánovali poměrně obtížně, počet hostů se pohyboval mezi deseti a čtrnácti, aby se ustálil v den konání na dvanácti s tím, že dva se dostaví později. Původně jsem zamýšlela připravit částečně teplý bufet, protože 14 osob by se už k jednomu stolu nevešlo, ale těch deset ano. Tím se příprava poněkud zjednodušila.
Abych nepřehřívala byt masivním pečením, zvolila jsem jako hlavní pokrm ragú, které potřebuje odležet a stačí ho pak jen krátce ohřát. Záda už dost protestovala, tak jsem nakonec jako přílohu vybrala koupené noky místo svítku a rýže. I ostatní pokrmy jsem vybírala tak, aby se daly v klidu a postupně připravit předem.


Předkrm sestával z vaječné tlačenky a z pečené paštiky, na moučník byl koupený medovník a cheesecaky ve skle s rybízem a malinami. V záloze jsem měla suroviny na obložené talíře i zmrzlinu. Prosecco na přípitek, pivo, víno, nealko, tonic, minerálky, káva. Nápoje jsme chladili vodou v přepravce ve sprchovém koutě. Už jsem nedělala polévku, cibulové koláče nebo další moučníky či ovocný salát.
Víc než jindy jsem si potřebovala práci rozložit na několik dnů a hlavní nákup objednat až do bytu. Taky jsem chtěla pečlivěji uladnit byt, když tady byli všichni poprvé. Ani jsem nemusela moc věcí nahrnout do komory, aby nebyly vidět :)
Paštika potřebuje rozležet pár dnů a míchá se už den před pečením. Maso teď bývá dosti libové, tak přidávám víc syrového sádla, aby nebyla suchá. Lepší je udělat ji řidší, aby se lépe dávala do sklenic, ale do pekáče to je jedno. Po upečení se musí pěkně zatížit.
Cheesecaky do skla byl dobrý tah, protože místa v lednici bylo málo (už tam odpočívaly formy s paštikou a tlačenkou). SKleničky jsem mohla zavřít víčkem a dát ven, neb se trochu ochladilo, ale kvůli mravencům na balkóně jsem je stejně ještě postavila do pekáče s vodou, to zafungovalo spolehlivě.
Na 14 porcí jsem použila dva želatinové ztužovače a 1300 g zakysané smetany, osladila a ochutila vanilkovou esencí a rumem. Dospod jsem dala jen sušenku. Po zatuhnutí jsem obložila ovocem a zalila celkem půl litrem želé na dorty.


Na ragú jsem použila krůtí stehenní plátek, pokrájený na nudličky, cca 1,75 kg. Postup jako tady. Dala jsem cibuli a česnek, mrkev, řapíky celeru, později rajčata a olivy, rozmarýn a středomořské koření. Podlévala jsem vínem. Ve hře byla i varianta s fazolemi nebo staročeská s perníkem, ale muž vybral tuto.


Ale ubrus moc vyžehlený nebyl, to jsem už nedala. Stůl zaplnilo jídlo, tak prostření stačilo jednoduché.
Kávovar (s pákou, ne na stisk) zvládl docela rychle deset kafí za sebou, tím jsem si nebyla úplně jistá. Měla jsem v záloze i frenchpress. Co se jídla týká, je to vše, fotek jsem stihla jen málo a spíš z příprav. Ostatní bylo fajn, lidi, zábava, dárky, ale to už patří do soukromí.

Žádné komentáře:

Okomentovat