úterý 14. ledna 2020

Kiš (quiche) bez těsta

Sladkých těst jsme si o svátcích užili dost, a tak jsem pro návštěvu připravila něco menšího slaného - kiš bez těsta.


Koláče bez těsta jsou vlastně takové nákypy, dají se dělat sladké i slané, jen se náplň lehce něčím zahustí, aby držela pohromadě a je to. Dělala jsem už tak batátový, dobře lze dýňový, tvarohový, je spousta možností. A naslano to bývá něco s hodně vajíčky a sýrem.
Vybrala jsem si recept s avokádem, které jsem už měla doma, a tím jsem kiš učinila zajímavějším. Pekla jsem jen zhruba poloviční množství než na běžnou dortovku.


Vzala jsem 3 vejce, k nim přidala necelou 1 dl smetany (stačí i mléko), osolila, opepřila a rozšlehala. Přidala jsem 1 avokádo pokrájené na kostičky, 2 hrsti strouhaného sýra - měla jsem čedar, hodí se i mozzarella ap. K tomu asi tři plátky slaniny na čtverečky a zamíchala...to je vše, stačí přendat do přiměřené formy, trochu vymazané. Může se použít i muffinová, malé porce vypadají také hezky. Pro efekt jsem ještě do koláče zatlačila pár půlek cherry rajčátek. Pekla jsem v troubě předehřáté na 180 stupňů asi půl hodiny. Kiš už šel od formy a začínal na povrchu zlátnout.
Avokádo a rajčata na řezu vytvoří pěknou mozaiku. Jako lehké pohoštění zafungoval kiš výborně.


To je zatím poslední příspěvek, protože mi budou spravovat záda, a tak se k vaření ani k PC nějakou dobu nedostanu.

Žádné komentáře:

Okomentovat